diumenge, 19 de juny del 2011

LA POBLA DE MAFUMET. Després de dos setmanes sense competir, ahir dissabte teníem cursa a la Pobla de Mafumet. En el circuit d'altres anys, es donaven 10 voltes a un circuit d'uns 9-10km bastant plans, però per problemes logístics aquest circuit no es va poder tornar a repetir i es va cambiar per un circuit urbà.
A la cursa es van presentar molts corredors, donat que podien participar sèniors i màster-30. Al final eram 110 corredors i l'organització va decidir fer dues mànegues classificatòries on primer correrien 15 voltes els números parells i després 15 voltes els imparells. En cada volta es classificarien els dos primers al pas per meta amb la qual cosa hi hauria una final en línia de 60 corredors aproximadament.
Jo, que portava dorsal imparell em vaig esperar el meu torn per córrer, escalfant amb molt bon ambient. El circuit, com es pot veure a la foto, era molt revirat, amb dos corves de 180º i tres de 90º, sumant una rotonda abans de la línia de meta. El traçat feia que el pilot circulés en fila d'un. Em proposo surtir bastant al davant, però un cop arribo a meta la gent ja ocupava els millors calaixos, tot i això les primeres voltes s'em donen bé, fins que arriba la crisi, el moment en que el motor ja no dona més. Sentia com m'ofegava i la gent m'anava a passant. Acusant la falta de competició, la calor i al final vaig necessitar bastant temps per recuperar-me un cop estava fora de cursa.

Ja en la cursa final, on estaven els millors de cada mànega es van disputar vàries primes amb destacada presència dels homes del Vitaldent i del CJAM. El Sergi va patir una caiguda en les primeres voltes, cosa que li va fer perdre el contacte amb el cap de cursa, des de la barrera vaig poder veure com remontava passant a corredors despenjats i tornant a enllaçar amb el pilot, sincerament increïble.
També un paper enorme el de Cleofast, company d'equip del C.C. Terraferma en la categoria màster-30, on va fer una cursa esplèndida.
Al final va guanyar Juan de Dios González en un sprint molt disputat.



Gràfic Polar: